De flesta kommer till oss när de fått ont eller känner sig spända i sina muskler. Vi rekommenderar massage regelbundet även när du inte har ”problem” för att undvika att det kommer, alltså i förebyggande syfte med 3-4 veckors mellanrum. Har du specifika problemområden eller känt dig spänd under en längre period kan du behöva massage mer regelbundet en period för att få bästa effekt.
Kan jag gå på massage om jag är förkyld/har feber eller känner mig sjuk?
Du skall inte ta massage när du känner dig sjuk, effekten blir oftast att du blir sämre samt att du smittar våra massörer.
Kan jag gå på massage om jag har eksem?
Det beror lite på var det sitter och om du har ”såriga” områden, vi masserar inte på sår, men torr hud går att massera över så länge det inte blir obehagligt för dig som kund.
Vad använder ni för oljor?
Vi använder rapsolja och våra oljor är helt utan doft och parfym.
Kan jag gå på massage under hela graviditeten?
Det går jättebra så länge du inte har några komplikationer, rådgör gärna med din barnmorska.
Kan jag ta massage om jag har inflammation på ett område?
Vi masserar inte inflammerade områden, men sitter inflammationen i t.ex. ett knä så går det bra att behandla ryggen.
Avbokningen kan du göra själv med din avbokningskod, har du tappat bort den kan du be om en ny genom att klicka på ”BOKNINGAR” och skriva in den e-post du bokat med via av/Bokningssidan!
BOKNINGSVILLKOR:
• Avbokning måste ske senast 8 timmar innan utsatt tid via https://baraboka.se/flexmassage/
• Avbokningen kan du göra själv med din avbokningskod, har du tappat bort den kan du be om en ny genom att klicka på ”BOKNINGAR” och skriva in den e-post du bokat med via https://baraboka.se/flexmassage/
• Vid avbokning 8-2 timmar innan utsatt tid debiteras halva kostnaden (ord pris) och 2-0 timmar innan debiteras hela kostanden för behandlingen. Vid sena avbokningar inom 8 timmar före avsatt tid måste du ringa vår bokning för att kunna avboka på 010-178 01 00.
• Om du uteblir från bokad tid debiteras hela kostnaden (ord pris) för behandlingen.
• Observera att vi ej har möjlighet att ta emot avbokningar via e-post då vi ibland har upp till 24 timmars svarstid på dessa.
• Debiteringen vid sen avbokning eller utebliven tid betalas med Swish. Information om hur då gör skickar vi till din angivna e-post, vill du betala på annat sätt behöver du meddela det vid avbokningen eller i svar på meddelandet vi skickar till dig. Tex att det skall dras från befintligt Flexkort, Benify, Epassi eller värdebevisbeställning.
• Vi önskar att du är på plats en stund innan din behandling så du känner dig avkopplad, vi bjuder på något varmt eller kallt att dricka.
• Du ansvarar för att kontrollera så du fyllt i rätt uppgifter på e-post samt telefonnummer för bekräftelse.
Efter behandling
Behöver jag flera behandlingar?
Vi rekommenderar regelbundna behandlingar med massage för alla våra kunder ungefär var 4e vecka. Men 9 av 10 kunder besöker oss när de redan upplever smärta/stelhet eller problem i muskulaturen. Då kan en behandling göra stor skillnad, men eventuellt behövs upprepade behandlingar lite tätare t.ex. 4 behandlingar på 2-4 veckor för att få igång cirkulation och avslappning. Du får rådgivning av din massör efter din behandling.
Finns det möjligt och duscha hos er efter behandlingen?
Vi har inga duschmöjligheter hos oss, vi torkar av överflödig olja från behandlingar med handdukar.
Är det vanligt att man får ont eller blåmärken av massage?
Våra behandlingar är djupgående och att få en ”träningsvärkskänsla” är mycket vanligt och inget farligt. Du kan uppleva att det gör lite ondare i de muskler som behandlats upp till 5 dagar efter din behandling om du varit mycket spänd.
Vid bindvävsmassage är blåmärken (sugmärken mycket vanligt) och det kan ömma lite på de områden som behandlats, det kan ta upp till en vecka för dessa att lägga sig och det är inte heller något som är farligt, men kan se riktigt illa ut, men brukar inte göra lika ont som det ser ut.
Flexkort
Kan jag se saldo och giltighetstid för mitt FLEXKORT?
Om du går in i vår Webbshopp eller på bokningssidan så finns en knapp för SALDO, där skriver du in ditt Flexkortsnummer och kan se saldo och giltighetstid. Hitta länk på någon av dessa sidor: BOKA TID eller i vår BUTIK.
Vad är FLEXKORT?
Det är ett magnetkort som du kan ladda med en valfri summa, t.ex. ditt friskvårdsbidrag. Du nyttjar det sedan på valfri mottagning och valfri behandling och behandlingslängt, mycket flexibelt. Kortet är giltigt i 12 månader från din senaste ”påladdning”. Läs mer på sidorna: FRISKVÅRD eller köp i vår BUTIK.
Saldot på FLEXKORTET har gått ut, har pengarna brunnit inne?
Har Flexkortets giltighetstid gått ut inom den närmsta månaden, då kan vi förlänga det med 14 dagar from dagens datum. Du kan skicka ett meddelande till oss via vår kontaktsida och be om 14 dagars förlängning, med namn och FLEXKORT nummer.
Men har utgångstiden passerat längre än så, kan vi tyvärr inte förlänga resterande saldo det av bokföringsskäl, kortet går däremot att fylla på med nytt värde.
Behöver jag med mitt FLEXKORT varje gång?
Har du besökt och nyttjat ditt kort hos oss tidigare så skall vi kunna spåra upp det i våra system. På ditt magnetkort hittar du en sifferkod, den kan du notera i din telefon eller liknade för den koden gör det enklare för oss att ta betalt om du glömmer ditt kort.
Kan någon annan nyttja mitt FLEXKORT?
Vi har två varianter av FLEXKORT, personligt/opersonligt. Som du hör på namnen så är det ena personligt och det är för dig som nyttjat någon form av friskvårdsbidrag, då kan endast du nyttja kortet. Ett opersonligt kort går bra att nyttja av någon annan.
Bokning och betalning
Kan jag bjuda någon annan på massage med mitt friskvårdsbidrag?
Nej, det går inte. Ditt friskvårdsbidrag är till för att du som arbetstagare skall hålla dig frisk och må bra i din kropp. Detta är reglerat via skatteverkets regler. Det gäller även om du köpt Flexkort.
Vad gör jag om jag inte har hämtat ut min order från Webbshopen, ePassi eller Benify?
Har du beställt ett Flexkort så hämtar du ut detta i samband med din första bokade behandling, är det för en behandling så tar du också med ordern och visar massören som betalning för din bokade massage. Alla ordrar är giltiga i 12 månader och det är så lång tid du har på dig att nyttja din den (på ePassi ordern kan det stå en kortare utgångstid, men det är 12 månader som gäller för att nyttja ditt köp).
Börjar tiden löpa ut så kan vi hitta en lösning för dig, antingen att förlänga ordern ett par veckor (om du bokar en tid nu så kan vi lägga in betalningen i förväg) eller lägga summan på ett Flexkort som du kan fylla på med minst 400kr och därmed får ytterligare 12 månaders giltighetstid. Då kan vi antingen lägga undan Flexkortet på mottagningen eller posta det till dig.
Maila den mottagning du planerar att besöka så hjälper vi dig så snart vi kan att hitta en bra lösning. KONTAKTA OSS, klicka här
Hittar du inte svaret?
Vill du komma i kontakt med oss? Rulla ned på sidan här och klicka på den mottagning du brukar eller planerar att besöka. Där kan du skicka ett e-post meddelande till oss och önskar du bli uppringd, ange ditt telefonnummer i meddelandet så ringer vi upp dig.